Een groep van hoogwaardige bedrijven in aandrijf-, hijs- en heftechniek.
Montagelijn (11 meter) voor het samenstellen van diverse onderdelen ten behoeve van schuifdaken voor personenauto's. Voor het samenstellen van after-market auto dakramen, was onze klant op zoek naar een aangedreven montagelijn waaraan automatische, semi automatische en manueel bediende werkstations gekoppeld waren. Wadcon heeft, op basis van de opgegeven specificaties, een oplossing ontwikkeld op basis van een Elcom transfersysteem.
Op deze montagelijn worden glazen autodaken samengevoegd met een inbouwframe en bestaat uit vijf montage- en controlestations. Op het eerste station wordt door middel van een meetsysteem gecontroleerd of de op het glazen dak gelijmde profielen correct zijn aangebracht. Vervolgens worden op de twee opvolgende stations geprefabriceerde onderdelen aangebracht en vastgeschroefd met een Atlas-Copco moment-schroevendraaier. Het vierde processtation worden 24 schroeven geplaatst met een X-Y positioneersysteem van IAI.
De schroeven worden één voor één aangevoerd door een Weber trilvuller met separator en aan het product toegevoegd door middel van een specifiek ontworpen toevoerkop. Het laatste station is ingericht voor het aanbrengen van diverse onderdelen en (op moment) vastgeschroefd. Met het ontwikkelen van deze assemblagelijn heeft Wadcon de productie van schuifdaken positief kunnen beïnvloeden..
Semi-automatische boormachine voorziet de vrijgavebout van een boorgat om plaatsing van een borgpen mogelijk te maken.
Voor het borgen van een afstelmoer wilde onze klant een semi-automatische oplossing in de vorm van een boor inrichting. Wadcon heeft hiervoor de volgende oplossing geleverd: . Op een roltafel wordt een remcilinder geplaatst en handmatig naar achteren geduwd. Een sensor detecteert dat de tafel in positie is en start het boren. Tijdens het boren worden spanen weggezogen. Wanneer het gat geboord is wordt de remcilinder nog eens van spanen ontdaan en teruggezet in de startpositie. Hierna kan de operator met een hulpgereedschap een pen in het geboorde gat persen. Nadat de pen is geplaatst kan de vrijgavebout met behulp van een automatische schroevendraaier worden verdraaid. Hiervoor beschikt deze machine over een fixeertafel met tweehandenbediening. Met deze automatiseringsslag heeft onze klant de kwantiteit en kwaliteit van haar product sterk kunnen verbeteren.
Universeel montagegereedschap voor het vastzetten van slangaansluitingen aan de basisplaat van een warmtewisselaar. Vanuit onze klant kregen wij de vraag voor het ontwikkelen en bouwen van een universeel montage gereedschap waarmee een scala aan krimpgereedschappen bediend zouden kunnen worden.
Het universele montagegereedschap is uiteindelijk zo door Wadcon ontworpen dat op eenvoudige wijze de speciale vormgereedschappen uitgewisseld kunnen worden. Hart van de verstemmachine is een hydro-pneumatisch krachtpakket gemonteerd in een krachtgesloten sub-frame.
Indien sprake is van een orderwissel met andere producten typen is het nu slechts nog een ombouwtijd van enkele minuten voldoende voor het uitwisselen van deze vormgereedschappen en het opstarten van een nieuwe productie order.
De combi-lektester is een speciaalmachine ontworpen voor het 100% testen op mogelijke productiefouten van remcilinders voor vrachtwagens.
De combi-lektester is een door Wadcon ontwikkelde testmachine die op aanvraag speciaal voor één van onze klanten is ontwikkeld om te worden ingezet in de productie van vrachtwagen remcilinders. De werking van deze unieke testopstelling is als volgt: een remcilinder wordt op de combi-lektester geplaatst en door middel van twee luchtslangen aangesloten op twee Innomatec lektestcomputers. Voor extra veiligheid van de operator wordt de remcilinder handmatig aan de bovenzijde geborgd met een Festo cilinder. Na het geven van een startsignaal aan een Siemens S7 PLC wordt aan de onderzijde de remcilinder gefixeerd aan de testopstelling door middel van twee Atlas Copco schroefautomaten. Hierna starten automatisch beide Innomatec lektestcomputers met hun testprogramma. Na verloop van tijd is de remcilinder volledig getest en krijgt automatisch een unieke code ingeslagen ter herkenning. Hierna zullen de Atlas Copco schroefautomaten de remcilinder weer vrijgegeven en kan de borging aan de bovenzijde door de operator verwijderd worden. Zo zorgen zes identieke, door Wadcon gebouwde, combi-lektesters, met deze 100% controle, bij aan extra veiligheid op de weg.
Indien u vragen heeft of u wilt weten hoe Wadcon uw proces kan verbeteren? Neemt u dan gerust contact met ons op! Wij zullen u zo snel mogelijk benaderen voor een afspraak.